piatok 31. augusta 2012

Som ujo farmár

Som manželka, matka, kuchárka, upratovačka, prekladateľka a učiteľka v jednom. K mojim akumulovaným funkciám z času načas pribudne ešte jedna. Som ujo farmár.
Nech to láskavého čitateľa nepomýli - nejde o žiadne pestovanie domácich produktov, ani o živočíšnu výrobu. Ide o rozmar môjho šesťročného syna.
Jedným z jeho obľúbených animovaných seriálov je Ovečka Shaun. Priznám sa, je to aj môj obľúbený animovaný seriál. Niekedy sa doma na tom bavíme všetci, až nám tečú slzy. Hlavnými hrdinami sú ujo farmár, ktorý žije sám na malej farme spolu s verným psom, stádom oviec, tromi bravmi a iným domácim zvieractvom. Netuší, že za jeho chrbtom si zvery žijú vlastným aktívnym životom. Pes zachováva lojalitu voči svojmu pánovi, no zároveň je to zvierací kamoš, zvlášť ovečky Shaun, s ktorou v každej epizóde spolu riešia nejaký problém. Postavy nehovoria žiadnou rečou (asi ako Krteček), akurát vydávajú veľavravné zvuky a farmár nezrozumiteľne, ale napriek tomu aj tak výrečne mrmle.
No a Malý sa rád na tieto postavy hrá. Mne to zas hrá do karát, ak mu treba zadať nejakú úlohu, ktorú by inak ofrflal (napr. niečo priniesť, upratať, alebo postrážiť sestru). A tak sa zmení na Psa a zo mňa sa stane Ujo Farmár. Malý vyžaduje, aby sme sa patrične k našim rolám aj vyjadrovali, čiže ja výrečne mrmlem a divo gestikulujem, aby som mu vysvetlila, čo chcem a on salutuje, dychčí a robí "Arrrrrr!" No, ak by nás voľakto nezainteresovaný pozoroval, pomyslí si, že sme nepríčetní.
Mne sa to však vypláca. Malý vtedy ochotne spolupracuje a bez slova plní všetky úlohy. Takže nakoniec hrať rolu priblblého farmára nie je až také trápne.
Ak máte sedem minút k dobru, vychutnajte si jednu epizódu:

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára