sobota 4. augusta 2012

Kto sa bojí, nech ... nejde v sobotu k vode!

Sľúbili sme Malému, že sa v sobotu pôjdeme niekde okúpať. 
Teplo je a sme všetci doma, čím sú splnené základné podmienky. Pôvodne sme chceli ísť na iné miesto, ale švagriná nás varovala, že cez víkend je to tam o život, a tak sme svoj zámer prehodnotili. Vlastne sme nakoniec usúdili, že nepotrebujeme bazén s toboganom. Odkedy ho Malý raz vyskúšal a vhupol z neho do vody takou rýchlosťou, že sa CELÝ ponoril, prestal javiť o túto atrakciu záujem (koho to prekvapuje, že?)
A tak sme sa napokon vybrali na naše obľúbené miesto k Malému Dunaju. Je to príroda, ale zato pekná. Navyše sme Malému sľúbili, že si v tamojšej - mimochodom výbornej - reštaurácii dáme pečenú rybu. Zabralo to.
Tušila som, že v sobotu tam asi nebude ľudoprázdno, ale vonkoncom som nebola pripravená na to, čo nás tam čakalo. Hlava na hlave: deti, dospelí, psy, stany, loďky... Voda bola v takej permanencii, že nebolo vidieť na dno, aká bola mútna. Mala som pocit, že sa pol Slovenska (ale podľa reči aj Maďarska a Čiech) vybralo práve na to jediné miesto, aby tam opláchli svoje telesné schránky. Najradšej by som sa zvrtla a išla preč, ale to som svojim vodou posadnutým deťom nemohla urobiť.
Trikrát sme strategicky menili miesto, napriek tomu som mala pocit, že každý, kto okolo nás prejde, nám stúpi na deku alebo nás ocáka vodou. Situáciu mala zachrániť ryba. Čiastočne sa jej to aj podarilo. Jedlo bolo skvelé, ale vychutnávať som si ho nemala kedy: na kolenách mi totiž sedela naša žravá dcéra, ktorá úplne ignorovala pre ňu špeciálne objednanú porciu varených zemiakov a správne po americky sa mi vrhala do taniera za hranolkami. Jednou rukou som teda pridŕžala dieťa a druhou som sa v čo najkratšom čase snažila opiplať rybu od kosti a nahádzať ju do seba.
Vrátili sme sa k vode. No keď dva metre od nás zaparkovala avia, aby do nej majitelia naložili čln, rezignovala som. Deťom to stačilo a nám tiež.
Nuž, učinili sme poznanie, že cez víkend sa k vode neoplatí pobrať, ak človeku nevyhovuje kúpanie telo na telo. A to teda zďaleka nie je moja predstava o pekne strávenej sobote!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára