piatok 3. júna 2011

O všetkom peknom

Písala mi milá kamarátka J., že jej moje príspevky pripadajú pesimistické. Rozhodla som sa teda, že dnes sa sústredím len na to pekné, čo nám deň priniesol. (Úplne zamlčím skutočnosť, že ma rozbolel môj zdevastovaný chrbát a pohybujem sa ako android.)
Ako prvé optimisticky zabodovalo počasie: bolo teplo, slnečno, deti mali na sebe len to najnutnejšie. Malý mal ohromnú radosť z toho, že mohol behať len v kraťasoch hore bez. Poobede sme sa teda mohli vybrať na zmrzlinku. Slečna sa vyškierala z kočára a machrovala v novom klobúčiku (kam sa hrabe obchodné centrum na Číňana!), Malý hopkal vedľa a choval sa spôsobne. Prvú zmrzlinku sme kúpili spoločne, sadli sme si ku stolíku a vychutnávali sme si každý svoje: Malý zmrzku a ja pohľad na spokojné deti. Synáčikovi sa však málilo, drankal ešte jednu porciu. Dostal do ruky groš s tým, že ak má chuť, môže to skúsiť sám a ja ho budem od stolíka monitorovať. Chvíľu váhal, ale mlsný jazyk vyhral. Učinil tak svoju prvú obchodnú transakciu v živote a bol na seba patrične hrdý.
Preskočila som dopoludnie, kde si naša Slečna zmyslela spinkať skoro dve hodiny. Celý čas som strávila s Malým. Čítali sme si knižku a ja som skoro priadla blahom, keď ma po každej kapitole súril: "Ešte, maminka." Čítanie kníh pre seba alebo pre iných je moja obľúbená disciplína a teší ma, že tomu náš starší potomok konečne tiež prichádza na chuť. Potom sme spolu varili polievku a nakoniec sme si zašermovali fixkami.
Naša Slečna sa už plazí. Na to, že má 6 a pol mesiaca, dokáže sa pomerne šikovne presúvať. Neprestane ma fascinovať pohľad na batoľa, ktoré sa so sfanatizovaným výrazom na uslintanej tvárične plazí a gúľa smerom k predmetu svojho záujmu. Má vlastný štýl, za ktorý by sa nemusel hanbiť ani mariňák. Aj dnes som sa teda bavila tým, že som jej na posteli porozkladala hračky a pozorovala som jej fyzické výkony.
Bonusom dnešného dňa bol fakt, že Drahý prišiel z práce domov skoro o dve hodiny skôr ako zvyčajne. Hneď mi bolo veselšie.
Vlastne to bol celkom vydarený deň. Presne v duchu starej českej piesne: "Sečti všechny dary, které Pán ti dal - a v tvém srdci musí zaznět píseň chval!" Stačí už len to, že sme zdraví a máme sa radi.
Že vraj jogurtová...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára