utorok 11. septembra 2012

O skorej jeseni a zmrzke

Vyzerá to tak, že bol dnes posledný horúci deň. Aspoň podľa meteorológov. Napriek tomu, že stále chodíme v krátkych rukávoch a nohávoch a tvárime sa, že leto pokračuje, ja mám už takú správnu jesennú náladu. 
Ono vo vzduchu je už cítiť predposledné ročné obdobie. Hlavne ráno. Vzduch je chladný a vlhký. Poobede sú dlhšie tiene a slnko svieti tak nejako našišato. A rýchlo zapadne. A keď už zapadne, ostáva zima. Skrátka, zjesenieva sa. Aj stromy už začínajú zhadzovať lístie a v blízkej aleji sa začínajú povaľovať gaštany.
Odhliadnuc od týchto neklamných znakov blížiacej sa jesene, stále si vychutnávame nezvyčajne teplé dni. Včera a dnes sa deti ešte poobede čľapkali v bazéniku, ale zdá sa, že to už je jeho labutia pieseň. Stačí totiž, aby jemne zafúkalo a potomkovia sa trasú ako choré mopslíky.
A chodíme na zmrzku.
Včera sa na ňu zrovna chystáme, keď sa Malý spýta: "Maminka, koľko stojí dvojitá zmrzlina? A koľko stojí jednoitá?" Keď som mu pravdivo odpovedala, na chvíľu zmizol do izbičky. Potom sa vrátil a vytasil svoju novú mekvínovú peňaženku (vďaka, Teta V.). Mal v nej odrátanú presnú sumu zo svojich úspor.
"Dnes si neber peňaženku," inštruuje ma, "zaplatím to ja!"
Dá sa takému pozvaniu odolať? Nechala som teda pudelár doma a môj šesťročný grand sa plesol po vačku. Pozval svoju matku na zmrzlinu a aj ju náležite zaplatil.
Dnes sme sa vybrali schladiť k stánku opäť. Malý znova ťahá peňaženku, ale informuje ma, že si dá dnes už len jednoitú. Zdvorilo odmietnem jeho ponuku s tým, nech si peniažky odloží na inú príležitosť. Nebráni sa. Ale predsa si dáva dvojitú, koťuha. Za mamičkine prašule sa nemusí obmedzovať. Má to prešpekulované. 
Do horúcich dní sa vkráda jeseň...

1 komentár:

  1. Hehe :D príďte na jednoitú do Rovinky, ešte sme ju síce nekoštovali, ale spolu by stála za to :) Trávime tu istý čas, ak by to pripadalo reálne do úvahy, píš do mailu ;-)

    OdpovedaťOdstrániť