štvrtok 19. januára 2012

O psychike a všetkými masťami mazanej dcére

Tak neviem. Často u seba pozorujem fenomén, ktorý by sa dal pracovne nazvať ako únavový paradox (možno psychológia na to pozná presný terminus technicus, čo ja viem?). Prejavuje sa to nasledovne:
V náročných dňoch a nociach makám na jeden nádych a únavu si nejako nemám kedy pripustiť. Stačí však mierne poľavenie tempa a som na umretie. Posledných niekoľko dní bolo náročných: deti sopľavé, nedostatok spánku, škaredé počasie, včera dokonca moja nenávidená streda. Až som sa čudovala, že sa necítim oveľa viac unavená. Nuž, dnes to prišlo. A paradoxne noc bola celkom v pohode (vstávala som každé dve hodiny, nie každú hodinu), Malý bol v škôlke a moje povinnosti sa scvrkli na návštevu kožnej so Slečnou a bežné domáce práce, mieru ktorých som si mohla rozumne dávkovať. Keď prišiel Drahý poobede z práce, chytila ma kríza. Triasla som sa od zimy, bolela ma hlava, zaspala by som hádam postojačky a v podstate som sa cítila ako pri začínajúcej chrípke. Tento stav trval tak hodinu, potom som to nejako rozchodila. Psychika je čudná vec!
Ešte k návšteve dermatologičky. Prezrela naše šupinaté dieťa, ktoré chúďa začína vyzerať, ako keby sa nám išlo meniť na jaštera. Veľmi decentne mi vynadala, kde sme boli trištvrte roka, aj keď sa zdalo, že je dieťa OK. Chodili sme k nej so Slečnou-batoľaťom kvôli lupinatej hlave. Teraz nám znova potvrdila pôvodnú diagnózu (seboroická dermatitída, viac infomácií tu ) a znova nám predpísala niekoľko druhov mastí. Slečna bude skrátka všetkými masťami mazaná a veru dnes večer vypliešťala oči, čo mi to natieranie tak dlho trvá! Dve hodiny pred kúpeľom natrieť hlavu jednou masťou, po kúpeli celé telo druhou a postihnuté suché fľaky treťou. Tá tretia je najhoršia. Kto mal čo dočinenia s ichtyolom, pochopí: hnedá lepkavá pasta, po ktorej úbohé dieťa smrdí ako chorá noha a ak sa ten hnus aplikuje v hrubšej vrstve, zaprasí oblečenie...
Nuž ale čo by človek neurobil pre blaho vlastného potomstva! O tom vie svoje Drahý, ktorý vo vytrvalom lejaku cupital z práce domov po recept, potom do lekárne, späť do práce a z práce znova do lekárne po tégliky (tentoraz už bez dáždnika, lebo ten putoval k svojej pôvodnej majiteľke-kolegyni) a tak prišiel domov síce s úlovkom, ale mokrý do nitky.
Takto vyzerá naše fľakaté dieťa:

4 komentáre:

  1. Och bambuľka, s týmto sa trápime aj my. s "ichtyolom" sme sa tiež vytešili, okrem tebou spomínaného "efektu" s ním máme aj takú skúsenosť, že nemal takmer žiadnu účinnosť. Potom sme navštívili inú lekárku, predpísala iné maste, ktorých doplatok bol síce o čosi vyšší, ale stačili 4 dni mazania a všetky príznaky boli preč. odvtedy raz za týždeň alebo dva preventívne mastíme a dieťa je pol roka bez fľakov a šupín.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nikuliq, aké to boli tie "iné maste"? Táto kožná nám okrem spomínaného na jar predpísala kortikoidy na nehojaci sa fľak na krku. Priznám sa, že sa hormonálnych mastí dosť bojím, a tak som ju tým nemastila a nejako sme sa z toho dostali...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. keby som ja nebola taká sklerotická..... aj keď ono to je asi tým, že denne užívame 8 druhov liekov, 2x týždenne ďalšie tri, raz týždenne ďalšie dva a pomedzi to podľa potreby maste, krémy, prípadne prípravky iné liečivá na akútne stavy.
    zajtra (ak nezabudnem) pokutrem v našej osobnej lekárni a napíšem ti názov

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Protopic masť ;-) nehormonálna. vyrába sa v dvoch koncentráciách- máme tú slabšiu. predpísala nám ju alergologička, ale neskôr som navštívila aj inú kožnú a odporúčala ju tiež

    OdpovedaťOdstrániť