streda 18. januára 2012

O džentlmenoch a čvachtanici

Pomerne často si Malý od okolia vypočuje nasledovné: "Ty máš malú sestričku? Tak to ju budeš ochraňovať..."
Pri týchto slovách si len potichu pomyslím, že to možno bude naopak - naša malá žena-Xena bude robiť bodygárda svojmu útlocitnému bratovi. Malý je utiahnutý, Slečna priebojná. On je plachý, ona smelá, on ustráchaný, ona zvedavá. A mohla by som pokračovať.
Niekedy sa však náš prvorodený aspoň verbálne pasuje do roly ochrancu. Ako dnes. Vraj ak bude niekedy jeho sestre voľakto robiť zle, "vezmem obuvák a zmlátim ho po krku ako hada." K jeho obľúbeným víziám patrí napríklad aj skopnutie agresora dolu schodmi a škrtenie. Pred niekoľkými dňami som sa však mala možnosť presvedčiť, že si funkciu staršieho brata možno bude plniť aj v praxi.
Boli sme na ihrisku, kde som dala deťom voľný výbeh, aby si naplno užili trojmilimetrovú nádielku snehu. Slečna behala po celom areáli ako splašená a ja za ňou. Znova pre mňa nová skúsenosť - Malý sa celé svoje útle detstvo nepohol odo mňa na pol metra. Okrem nás sa v parku zdržiaval už len jeden otecko s tipujem dvojročným chlapčekom. Ten si po čase začal všímať našu Slečnu. Najprv za ňou chodil a objímal ju. Potom mu došlo, že stačí dieťa, napchaté v hrubej kombinéze len postrčiť a ono sa zvalí ako nič. Začal to teda využívať. Kupodivu prvý zakročil Malý: akonáhle sa cudzí chlapček začal blížiť k Slečne, postavil sa medzi neho a sestru a roztiahol ruky, aby ju chránil, než som sa dostavila ja. Onen otecko to okomentoval: "No ty si ale džentlmen!"
Pomyslela som si, že keby bol aj otecko džentlmen, zabránil by aktívnejšie svojmu potomkovi znepríjemňovať život inému dieťaťu. Napokon aj veru museli areál opustiť, lebo malý chlapček bol posadnutý myšlienkou posielať našu Slečnu k zemi a nedal sa ničím iným zaujať. Môj syn ma ale teda celkom príjemne prekvapil.
Apropo, sneh. Včera u nás celý deň chumelilo ako besné. Márna sláva, dnes už zo snehovej pokrývky ostala iba táto nechutná čvachtanica:

2 komentáre:

  1. Pánko nedžentlmen asi zo syna džentlmena nevychová, o to obdivuhodnejšie je, že ovláda tento pojem :D
    Malý je úžasný, je to proste chlap, bez ohľadu na povahu :)
    Btw sneh- s nápätím som chtiac-nechtiac sledovala celý deň polokatastrofické správy o kalamitnej situácii a v momente, keď po 10 minútach venovaným 5tim centi v našej metropole, venovali metru snehu na orave a dvom na kysuciach dokopy minútu neubránila som sa výbuchu smiechu ( nie v zlom)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moja, to je tak vždy. U nás je doprava aj za bežného počasia zúfalá, a keď napadne aj jeden centimeter, tak to je už kalamitná situácia, chaos a panika! Vy ste tam hore zvyknutí na ostrejšiu klímu, ale čo my, úbožiaci teplomilní! (tiež nie v zlom) :)

    OdpovedaťOdstrániť