piatok 10. februára 2012

O logike predškoláka

Keď máme čas a chuť, venujeme sa občas s Malým jeho predškoláckej superknihe (viac som o nej písala tu). Nie že by som ho, chudáka, sekírovala a oberala ho o detstvo. Netlačím na neho, ale skôr čakám, kedy aj on prejaví záujem, aby som mu učenie nesprotivila ešte pred školou.
Naposledy sme sa takto venovali dvojstrane o povolaniach. Prvá úloha bola identifikovať zamestnanie ľudí na obrázkoch podľa typických znakov. Dozvedela som sa síce, že ľudí strihá pani "strihárka", ale inak v pohode. V ďalšej úlohe bolo treba uhádnuť, čím chcú byť deti na obrázkoch. Chlapec s futbalovou loptou nebol problém, zato dievčatko na druhom obrázku dalo prvorodenému zabrať. Dievčatko sedí na zemi, pred sebou má bábiku a okolo rozložené kusy látky, nožnice, ihlu a niť. Po dôkladnom uvážení Malý opáčil, či dievčatko nechce byť náhodou logopedičkou... ČO si pod týmto povolaním predstavuje, nevedno.
Posledná úloha bola trafiť povolania podľa zobrazených predmetov, ktoré jednotliví ľudkovia používajú. Hrniec? Kuchár. Paleta so štetcom? Maliar. Glóbus? Dlhá pauza... Hmm, predsa KOZMONAUT, svitlo dieťaťu. Rozveselilo ma to. Má to síce logiku, ale predstava, ako v NASA fasujú glóbusy, je čarovná!
Uvidíme, kam nášho Malého predškoláka nakoniec v budúcnosti trh práce zaveje. Naposledy, keď mali v škôlke nakresliť, čím by chceli byť, nakreslil sa sediac na traktore. Vraj by bol rád traktoristom. (Doma ešte vyzvedal, kde sa predávajú traktory.) Bezva. Traktoristu v rodine ešte nemáme!
Najprv však bude škola. Ale úplne najprv bude zápis, a to zajtra. Som zvedavá!

2 komentáre:

  1. Držíme palčeky na zápis. Som si istá, že dopadne dobre a Malý bude navyše okamžite zapísaný ako vedúci výboru pre kreativitu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, na vedúceho odboru to ešte nedotiahol, ale zapísaný úspešne je!

      Odstrániť