utorok 14. februára 2012

O (ne)romantike

Z dnešného "ružového" dňa som trochu v rozpakoch. A to nielen kvôli tomu, že som prirodzene viac cynik ako romantik.
Jednoducho mi slávenie sviatkov typu Valentín a Halloween v našich zemepisných šírkach príde trochu komické. To už rovno môžeme začať piecť moriaka na Deň vďakyvzdania, páliť rachejtle na Deň nezávislosti a behať v zelenom na Deň sv. Patrika...
Avšak nerada by som sa dotkla tých, ktorí tento deň považujú za jedinečnú šancu dať najavo svoje city viac ako inokedy. Aj keď si pri tom pošmáknu aj obchodné reťazce. (Vidíte? Cynické poznámky mi úplne prirodzene skáču z hlavy na klávesnicu. Keby som bola viac romantická, napíšem niečo ako "...veď povedať niekomu ako ho milujem je také krásne!" Lenže toto mi veľmi nejde. Romantickým filmom a telenovelám sa vyhýbam oblúkom. Posledná romantická vec, ktorú som čítala, bola Anna zo Zeleného domu v mojich štrnástich rokoch...)
Aj ja mám však rada dary z lásky a nemusí to byť rovno kytica ruží na Valentína. Dnes sa mi dostalo tej cti prijať niekoľko vecných darov: čajík a medovníkové srdce od Drahého (citujem: "Je to poriadny gýč, ale veď je Valentína!") a vlastnoručne namaľované srdce od Malého. Milé!
Moja dcéra ide asi v mojich šľapajách, pretože celkom neromanticky osopľavela. Kvôli tomu som sa už niekoľko dní nedostala z domáceho väzenia, a tak namiesto sladkostí a upomienkových predmetov som dnes mojim chlapom darovala uvarený obed, uprataný byt a opraté ponožky. Od romantiky to má poriadne ďaleko. Ale je to z lásky...
Potešilo.

2 komentáre:

  1. Aj ja som práve dostala milý darček- zistenie, že v kruhu mojich priateľov nie som jediná zaryto neromantická duša :D (podľa tvojho stručného líčenia sme na tom rovnako)
    Ale áno - poteší :)
    Mne dnes bolo, určite z tej najskutočnejšej lásky, dopriate 10 stupňové oteplenie ... a ja som štafetu posunula ďalej vo forme prechádzky s krpcom po vonku - ako ľudia :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nuž, neviem, či som "zaryto" neromantická. Ono mňa to niekedy aj štve, ale nepomôžem si...
      Oteplenie? No tak to u nás by si potom asi vytasila kraťasy...

      Odstrániť