štvrtok 6. decembra 2012

Santa versus Mikuláš

Nedokázala som nájsť minuloročný príspevok na tému Malý a Santa, hoci viem, že niekde bude zašitý (myslím ten príspevok). To len preto, aby som si dokázala porovnať myšlienky, pretože v tejto veci sme za rok zjavne neurobili žiadny pokrok.
Malý stále neochvejne verí na Santu a ja mám neustále dilemu, či a ak áno, tak ako ho šetrne obrať o ilúziu. Taká hlúposť! Ako mohlo vôbec moje dieťa podľahnúť presvedčeniu, že táto ľahko dementná bytosť podľa amerického gusta môže vôbec existovať?! Môj syn písal Santovi minulý rok a napísal mu aj teraz. List nám predal v zalepenej obálke, kde ako pomôcku pre deduláša v červenej čapici pripísal aj našu adresu. Berie to smrteľne vážne. Pár dní po svojom písomnom vyjadrení si búchal hlavu o stenu, že zabudol na Lego a obával sa, že je to už definitívne. Opatrne som mu naznačila, že možno dostane Lego namiesto autodráhy, ktorú zase neschvaľujeme my s Drahým. Neviem, či sa prvorodenému uľavilo.
Lenže tam náš problém s Malého svetonázorom nekončí. On totiž rovnako neochvejne verí aj na Mikuláša. Nevedno, ako existujú tieto dve typovo totožné bytosti v jeho predstave, ale zjavne s tým nemá problém. Včera po príchode Drahého z práce sa vybral nachystať topánky. Pribehol s nadšeným výkrikom: "Mikuláš tu už boool!" Vôbec mu neprišlo podozrivé, že si to Mikuláš načasoval zároveň s príchodom otca. A keď sa tu večer zastavila Babinka s tým, že Mikuláš bol aj u nich, rovnako nadšene jej pred očami začal vykladať obsah balíčka, aby aj ONA videla, čo v ňom je...
Dedko V. sa mu už pred rokom jemne snažil vysvetliť, že pravda bude možno niekde inde, ale Malý ho nebral vážne. Dokonca sa mi na neho pohoršene posťažoval: "Predstav si, Dedko neverí na Santu! A čo si myslí, že kto tam dáva tie darčeky, keď nikto z nás nie je v tej izbe???" Skrátka, Dedko z toho vyšiel ako ťuťmák.
Takže, dilema rovnaká ako pred rokom. Ešte mi alibisticky ostala možnosť, že ho do obrazu uvedie nejaký dobrák v škole. Asi to znova nechám tak. Vianoce majú mať predsa svoje čaro - aj keď pre každého snáď trochu iné!
Tohto ročný skvost. Za "Pomockou"bola naša adresa.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára