streda 12. decembra 2012

O dobrej nálade

Naše snehové šialenstvo pokračuje. 
Malý s napätím sleduje predpovede počasia a dúfa, že to takto potrvá celú zimu. Moja vlastná obľuba snehu v kombinácii s úľavou po kiahňovom dobrodružstve má za následok, že sa mi nelení Slečnu trikrát denne obliekať do pančúch, svetra, kombinézy, šálu, čiapky a rukavíc (prvý raz ráno pri odprevádzaní Malého do školy, na obed zo školy a poobede na prechádzku). 
Slečna je tiež nadšením bez seba. Behá v snehu, odtŕha z áut cencúle a palcom mi ukazuje, kam chce ísť (palec je jediný prst, ktorý môže v palčiakoch viditeľne otrčiť želaným smerom). Akurát dnes sme mali menší problém, keď sa pred prechádzkou odmietla posadiť na šerblík a peristaltika jej zafungovala priamo na ihrisku. Plienku síce mala, ale pomaly si odvyká na ten pocit. A tak sa vždy odšuchtala tri kroky, zastala a hlásila: "Taku mám!" (Kaku mám.) Bolo umenie odtiahnuť ju domov, pretože mi každých desať sekúnd podávala toto hlásenie a zdráhala sa pritom rezkejšie vykročiť. Jej brat naopak lietal ako zjašený, váľal sa a vôbec, choval sa ako nepríčetný.
Kým poobede mi robil nervy, ráno mi vyrobil dobrú náladu. Pri raňajkách mu padlo oko na slovné spojenie "päť šarkanov" v Slečninej knižke. Vyslabikoval si to a potom sa ma logicky spýtal, prečo sa slovo "päť" píše s "a" a nie s "e". I zoznámila som ho s hláskou "ä", pretože o jej existencii pri svojom doterajšom stave gramotnosti netušil. A menovala som mu príklady: väzenie, smäd, zmätok...  "Aha," prikývol Malý, "alebo napríklad mätla..." (Drahý k tomu dodal iný tip - smäti) Za všeobecnej veselosti som uzavrela jazykové okienko.
Nuž a včera som vyrobila dobrú náladu zase ja Malému. Vletela som do izbičky ako fúria, pretože ani po troch upozorneniach nebol po príchode zo školy ešte prezlečený a váľal sa po dlážke len v slipoch, pozerám pritom na rozmetané papiere na jeho stole a zahučím ako bohyňa pomsty: "Okamžite si už obleč to, som ti tu nakreslila!" (namiesto nachystala) Dieťa sa mohlo ušúľať.
Takto si tu vzájomne robíme dobrú náladu a počasie nám ju zatiaľ robí tiež.
 Náš výtvor.


Zasnežené ihrisko.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára