streda 7. marca 2012

Zhrnutie posledných dní a o malom abstinentovi

Stručne zhrniem dianie u nás za posledných niekoľko dní. 
Navštívili sme svokrovcov. Oslávili sme narodeniny môjho brata. Masochisticky sme znova absolvovali výpravu za novou sedačkou s oboma deťmi. Od predvčera znova riešim sopľavú dcéru...
Zdravotný stav nášho potomstva už nebudem nijako bližšie komentovať, lebo je to až trápne. Myslím, že ako novinku budem hlásiť, keď deti sopliť NEBUDÚ. Je to na obesenie.
Včera poobede, keď sa Drahý vrátil z práce, nechala som mu druhorodenú so sviečkami pod malým nosom a vzala som Malého do detského kútika v jednom z obchodných centier. Dieťa sa hodinu aktívne hralo: skákalo na trampolíne, šmýkalo sa toboganom do loptičiek, naháňalo sa s náhodnými kamošmi a hlavne, MŇA nepotrebovalo. Ja som si zatiaľ sedela mimo hracieho areálu a cítila som sa po dlhšom čase ako normálny človek: odetá do iného ako len do domáceho oblečenia som chlipkala čaj a čítala som si prinesenú knihu. Občas som len tak pozorovala ľudí okolo a bolo mi slastne: žiadne sopľavé dieťa, žiadne varenie a upratovanie. Normálne som vypla a za tých šesťdesiat minút som si krásne dobila batériu. Super. Budem musieť takto zneužívať svojho muža častejšie, neboráka.
A o inom. Dnes sa Malý vytasil s pozoruhodným konštatovaním: "Opití ľudia sú hlúpi."
"Prečo?" vyzvedám sa.
"Lebo sa na ulici tackajú a vykrikujú blbosti. Rozprávajú, ako keby tam niekto bol a nikto tam nie je. Alkohol vôbec nie je zdravý!"
No tak to som ho trošička vyviedla z omylu. Vysvetlila som Malému, že troška alkoholu môže byť aj dobrá vec, napríklad na lepšie trávenie. Ak však niekto nevie, kedy má prestať a opije sa, môže to byť nebezpečné pre neho aj pre iných.
"Ja nikdy nebudem piť alkohol. Ani víno!" učinilo svoje životné rozhodnutie naše päťročné dieťa. Nebrala som mu ho. Kiež by si túto otázku už nikdy nemusel vážne riešiť! 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára