streda 30. januára 2013

Cejena masicka a iné

Domáci lazaret sa rozširuje. 
Predvčerom v noci si Slečna prikúrila a pri teplote okolo 38 stupňov sa hreje dodnes. Môj prvý odhad situácie - viróza, keďže žiadne iné príznaky nemala. Akurát ma znepokojovalo to, že si pomerne často šmátrala rukou v rozkroku a sťažovala sa, že ju tam "bojí". Nechcela som byť paranoidná, no zápal močových ciest nie je nič príjemné, a tak som dieťa dnes aj so vzorkou žltého moku odtrepala k lekárke. A aby nám nebolo smutno, vzali sme aj Malého, ktorý sa včera šťavnato rozkašľal. Na kolektív to do konca týždňa nevyzerá, no keďže rodičia môžu ospravedlniť dieťa len tri dni, potrebovala som štempeľ od odborníka.
Malý bol vyšetrený a uznaný za práceneschopného, našťastie vyfasoval len sirup na vykašliavanie. Slečnu som vyviezla do labáku (mimochodom, mala veľký zážitok z toho, že sa po dlllhom čase vezie v kočári), kde sa laborantka podujala pichnúť ju do prsta na krvný obraz a CRP. Čakala som paniku a vresk. Lenže nič sa nedialo. Dieťa si s preveľkým záujmom prezeralo krvavý prst a v pohode sledovalo aj naberanie materiálu pipetou. Vonku sme prst utreli a bolo. Malý sa na to veľmi chcel pozrieť, čo som mu však zatrhla, pretože kočík s chorým dieťaťom a odkväcnutého prváka k tomu by som už nezvládla. Pri čakaní na výsledky sa Slečna zamyslela, otrčila mi pred nos malý prst (mimochodom úplne iný ako ten pichnutý) a hlbokomyseľne predniesla: "Teta masicku cejenu dava!" (Teta mastičku červenú dala.) Svätá prostota! Krv považovala za červenú mastičku, ktorú jej teta z neznámych príčin nagebrila na prst...
Skrátim to. Výsledky sú v norme, moč negatívny, takže moja prvá diagnóza sa ukázala ako správna. A tak zrážam dcérenke teplotu a presviedčam ju, že v tomto stave nemôžeme ísť von (podotýkam, že na jej náladu a fyzický výkon choroba nemá skoro žiadny vplyv. Až na očká, svietiace ako baterky, by nikto netipol, že je chorá.)
Na záver pripájam zopár Slečniných jazykových perál aj s prekladom:
hajim bojet - varím obed
tysku bezejem - knižku (si) zoberiem
uki hapkebe - ruky lepkavé
pesek peneny - prštek špinavý
okoje boje! - okuliare dole!
da tuniky - dva koníky
baba tuciku - bába (v) kočíku
tyku pastu cem - kefku (a) pastu chcem
tusku tysije - trošku kyselé

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára