piatok 5. augusta 2011

O improvizácii

Vo všeobecnosti nerada improvizujem. Som rada, keď viem, na čom som a čo sa ide diať. Lenže včera som nemala na výber.
Plán bol taký, že doobeda pôjdeme nakúpiť, aby sa nám v chladničke neobesila od zúfalstva myš a poobede sa možno odvezieme na nejaké vzdialenejšie, menej okukané ihrisko. Prvú ranu utrpeli moje zámery hneď ráno o pol piatej, keď som sa zobudila na vytrvalý dážď, bubnujúci na strešné okno. (Tým, ktorí si naivne myslia, že zvuk dáždika, klopkajúceho na veluxku je romantický zážitok, odporúčam zažiť letnú búrku, najlepšie v noci. Je to ohlušujúci rámus, delostrelecká kanonáda je šuviks.) Keďže dažďový hrmot neustal ani po dvoch hodinách, pochopila som, že nepôjde iba o prehánku, ktorú sľubovala predpoveď počasia z predchádzajúceho dňa. Vstávali sme do zamračeného rána. Z olovenej oblohy počas dňa viac pršalo ako nepršalo. Bolo mi jasné, že výlet na ihrisko je v ťahu.
Horšie to bolo so stavom našich zásob. Tuho som premýšľala, čo uvarím. Viac ráz som otvorila a zatvorila chladničku, aby som ju znova otvorila v nádeji, že som prehliadla niečo použiteľné. Nestalo sa. Nič sa nedalo robiť, museli sme ísť na nákup. Všetci. A v daždi. Nakoniec sme to zvládli - Malý v pršiplášti, mňa spredu ohrievala Slečna zavesená v šatke a ukrytá pod mojou vetrovkou, zozadu ma hrial nákup v ruksaku. Vonku bolo nechutne dusno, vlhkosť určite sto percent. Doma som zo seba doslova odlepila mokré tričko. Ale hlavne, že sme to mali za sebou.
Išla som variť. Nebudeme mať síce pôvodne plánovaný špenát, ale aj zeleninová polievka a palacinky nie sú na zahodenie. Otvorím skrinku a tupo hľadím na prázdne miesto, kde zvykne stáť fľaša s olejom. Tak nič. Absolvovať ďalší výlet do obchodu som v duchu hneď odmietla. A tak bolo treba opäť improvizovať. Polievka nakoniec bola, veď zápražka sa dá urobiť aj z masla. Palacinky nahradila pizza z mrazáku. Hmm, zdravé a výživné...
Keď prišiel z práce Drahý, rozhodli sme sa na poslednú chvíľu pre zájazd do nemenovaného obchodného centra. Za svoj improvizačný výkon som bola odmenená tromi výpredajovými tričkami. Juchú!
Nerada improvizujem. Improvizácia mi vždy zožerie veľa životnej šťavy. Keď však už k tomu dôjde, myslím si, že sa mi celkom darí prísť na prijateľné riešenia. S dvoma malými deťmi a navyše s bláznivým počasím sa tomu asi nikdy celkom nevyhnem.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára