pondelok 10. októbra 2011

O kreatívnej matke a jej ukecanom synovi

Celé poobedie vytrvalo prší. Po škôlke sme síce učinili pokus prejsť sa na ihrisko, ale dlho sme tam nevydržali. Bolo nám zima, zvlášť Slečna mala ruky ako ľad, napriek tomu, že bola podľa mňa dostatočne oblečená. A tak sme znova trávili zbytok dňa doma. Zúfalstvo je matkou nápadu. Mne sa to dnes podarilo. Urobila som Malému starý dobrý bunker zo stoličiek, matracov a deky. Pomerne dlho sa v ňom vydržal hrať, vraj na Ružového pantera...
Navyše som už druhý raz pripravila synáčikovi domáce hľadanie pokladu. Pokladom je krabička s cukríkmi, ktoré si môže zjesť pri počítači. Hľadanie spočíva v rozlúštení odkazu ("Hľadaj tam, kde odpočívajú tvoje čisté ponožky") a v následnej úlohe: niečo nakresliť, vyfarbiť, zaspievať, zarecitovať, odskákať na jednej nohe tam a späť, atď. Po splnení úlohy dostane novú indíciu, kde sa nachádza nový odkaz. Celkom sa nám to páči. A príprava nie je zas až taká zložitá.
Zdá sa mi, že Malý je doma aj viac komunikatívny. Dokáže si rýchlejšie spomenúť, čo robili v škôlke, viac sa zveruje. Napríklad dnes: "Pani učiteľka sa nás pýtala, čo sme robili včera. Tak som povedal, že som bol u Babinky na obede. Potom sa opýtala, že či sme spolu niekam išli. Ja som povedal, že nie, lebo sme sa hrali s Dedkom v spálni..." Nuž, pani učiteľky sa dozvedia veci! Možno sú už informované aj o Dedkových spoďároch.
Konečne sa mi zdá, že náš syn pod tlakom nedostatku inej činnosti prišiel na chuť spoločenským hrám: hráme pexeso, kvarteto, či "McQueenove hry" ("Maminka, dajme si ešte jednu PARTU!" rozumej partiu). 
Milujem sledovať, ako sa malému rozširuje slovná zásoba. Občas pochytí slová, ktorých význam nie vždy pozná a snaží sa ich použiť. Najčastejšie nimi častuje svoju sestru. Tak som sa dozvedela, že je Slečna nezávislá, aktivovaná, realistická aj oficiálna...
Takže náš aktívny pobyt vo vnútri má aj svoje plusy. Dúfam, že nám dobrá nálada vydrží. Veď sychravých dní máme pred sebou určite ešte neúrekom!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára