utorok 12. júla 2011

O budúcnosti

Dnes ma cestou na ihrisko Malý prekvapil jednoduchou úvahou o vlastnej budúcnosti:
"Keď vy s ockom zomriete, ostanem bývať u vás. A ožením sa s nejakou ženou," vyhlásil.
"A čo bude s tvojou sestrou?" vyzvedala som. Zamyslel sa.
"Ona si tiež nájde nejakého manžela. A bude bývať s ním," dodal.
Hmm, má to premyslené, chlapec. Akurát škoda, že nás plánuje pochovať skôr, ako si založí rodinu. Nie že by to vzhľadom na náš starší rodičovský vek nebolo pravdepodobné, ale predsa len by bolo milé dožiť sa životných partnerov vlastných detí. A možno, ak smiem byť taká trúfalá, aj nejakého toho vnúčaťa...
Každopádne ma svojou víziou prekvapil, pretože už dlho sa na túto tému nevyjadril. Dávnejšie sa ma totiž už opýtal: "Maminka, a ja si koho vezmem za ženu?"
Vtedy som mu odpovedala, že to ja teraz neviem, ale že mu možno raz, keď bude veľký, Pán Boh dá dobrú ženu, ktorú bude mať veľmi rád. Na to zareagoval ochotou pojať za manželku vlastnú sestru. Vysvetlila som mu, že to nie je možné. Mal v zálohe alternatívu: "Tak si vezmem Babinku!" Musela som ho sklamať po druhý raz. Znechutene túto tému opustil a vyzeralo to tak, že na ženbu zanevrel. Nuž a dnes sa v úvahách posunul k "nejakej žene"...
Ja som tiež niekedy v pokušení rozvíjať rôzne alternatívy budúcnosti našich detí, a nášho prvorodeného zvlášť. Ak by som mala vychádzať z momentálnych záujmov a prejavov, rastie nám doma automechanik alebo fotograf. Rozhodne však viem, čo z nášho syna NEBUDE. Dám krk na to, že z neho nebude lev salónov, duša spoločnosti a zabávač más. Zrejme sa ani nebude živiť komunikáciou s cudzími ľuďmi a riešením náhlych problémov, ktoré si vyžadujú okamžité rozhodovanie a improvizáciu. Ak sa bude držať svojho fanatického záujmu o všetko, čo má kolesá, viem si ho predstaviť, ako sa v kľude osamote rýpe v nejakom motore, šťastný, že sa nemusí spoločensky angažovať. Alebo bude behať po prírode a v tichu samoty šťukať fotoaparátom, čo je ďalšia činnosť, o ktorú javí záujem. Vypýta si foťák a narobí zo dvadsať záberov rôznych zákutí nášho bytu. Skúša pritom rôzne uhly a zoom. Pod príspevkom prikladám jeden dnešný výtvor.
A možno bude všetko inak. Možno budem ešte veľmi prekvapená. Nuž hlavne, aby ostal zdravý, šikovný a spokojný s tým, čomu sa bude venovať a akým smerom sa jeho život uberie. A ak sa uberie zlým smerom, dúfam, že spokojný nebude. Modlím sa za to.
Dve vášne v jednom: autá a fotografovanie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára