štvrtok 14. februára 2013

Previerka spokojnosti

Podľa údajov o priemernej dĺžke života by som mala mať tak akurát polovicu za sebou. Napriek tomu sa zdá, že niektoré veci si ma začínajú nachádzať až teraz. A vlastne dúfam, že ani nie. Vysvetlím.
Úvod: Nie sme majetní a nikdy sme neboli. Na druhej strane sme nikdy nemali núdzu a na slušný život nám vždy vystačilo. Úprimne musím povedať, že mi nikdy život bez luxusu nevadil. Rovnako ma vždy tešilo, že aj po hĺbkovej kontrole svojho vnútra som sa vždy našla ako taká, ktorá nezávidí našim majetnejším príbuzným a priateľom. Vážila som si to a chránila som si tento životný postoj, pretože som si uvedomovala, ako ťažko sa musí žiť, keď niekoho zožiera závisť a pocit krivdy...
Jadro: Pred pár dňami som bola Malého odprevadiť do školy. Vedľa ZŠ je aj budova súkromného gymnázia; majú spoločný dvor. No a v to ráno pred školou zastavilo obrovské biele Porsche. Nevystúpila však z neho nejaká nastajlovaná pipina, ale pani o čosi málo staršia ako ja. Bola decentne a kvalitne oblečená. Zo zadného sedadla vystúpilo dievča - tak asi trinásťročné - zaodeté rovnako decentne a kvalitne. Decentne a kvalitne zavreli luxusný voz a zamierili k bránam gymnázia. 
A vtedy to prišlo. Decentne, ale kvalitne ma pichlo pri srdci. Prvý raz v mojom skoro štyridsaťročnom živote. Možno to bolo práve preto, lebo človek vidí z luxusných áut často vystupovať dôležité nastajlované pipiny, nad ktorými sa dá akurát tak pousmiať (bez štipky závisti). Teraz to bola taká "obyčajná" rodina. Pristihla som sa pri tom, ako si to v duchu na zlomok sekundy s dotyčnou mamou vymieňam a som schopná dopriať svojim deťom luxus, aký v reálnom živote nezažijú.
Vyplašilo ma to. Znamená to, že sa zo mňa zrazu stáva nespokojná závistlivá osoba? Zaoberala som sa tým zážitkom celý deň a večer som sa zverila Drahému. Pousmial sa s tým, že sú mu nie neznáme tieto pocity (a jemu ako živiteľovi rodiny, ktorý v očiach tohto sveta zrejme nedokázal veľa, o to viac). Lenže mať tak skutočne mohutné finančné zabezpečenie by znamenalo veľké riziko, že presunieme našu nádej, istotu a závislosť z Pána Boha na majetok. Ľahko by sa mohlo stať, že prídeme o to bohatstvo, čo máme teraz. My aj naše deti.
Záver: Má pravdu. Odľahlo mi.
Upozornenie: Na prvý pohľad sa môže zdať, že pobožnosť so spokojnosťou je len psychologická barlička pre nemajetných a trápna výhovorka pre neschopných. Zdanie klame. V dnešnom svete je to fakt veľký zisk, za ktorým sa oplatí hnať...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára