utorok 5. februára 2013

O prvom vysvedčení a neslušnej učiteľke

Minulý týždeň vo štvrtok sa rozdávali vysvedčenia. Malý o túto parádu prišiel, pretože sa ešte liečil v teple domova. A tak svoje prvé vysvedčko priniesol včera. 
Výsledky som očakávala, ale aj tak to bol príjemný pocit vidieť, že je naše dieťa bystré. A hoci v ich prípade sú mnohé známky ešte viac motivačné než odzrkadľujúce skutočný stav vedomostí, aj tak ma prekvapilo, že sa s prvákmi nikto nehrá: známkovaný je každý predmet, žiadne "slovné hodnotenie", ani zhrnutie prospechu v jedinej známke (ako dostávala napr. moja generácia). Pekne natvrdo známky zo všetkých predmetov. A ako bonus doniesol Malý aj oficiálne lajstro s pochvalou. Pekné od neho.
Vychválili sme syna do nebies a bolo vidno, ako jeho sebavedomie a dobrý pocit úmerne tomu rastie. Môžeme si to v jeho prípade dovoliť. Jeho ego fakt potrebuje viac masírovať ako sekať.
Poobede sme sa zastavili v Dráčiku, kde si Malý šikovník mohol vybrať niečo podľa svojho gusta v súlade s možnosťami našej peňaženky. Vybral si autíčkové Lego, ktoré si doma aj sám poskladal (návod obsahoval 43 krokov, takže brnkačka to nebola, ale zvládol to). Oslavný deň sme zavŕšili objednanou pizzou a blaženosť prvorodeného nemala hraníc.
V rámci zdieľnej nálady sa trochu rozhovoril o škole a hlavne o svojom spolužiakovi D., ktorý neposlúcha pani učiteľku a robí si, čo chce. A že pani učiteľka je na neho niekedy poriadne nahnevaná.
"A dnes mu aj povedala niečo veľmi neslušné," zveril sa mi. A hoci si nemyslím, že by sa pani učiteľka uchyľovala k vulgárnemu slovníku, viem, ako niektoré týpky dokážu učiteľa vytočiť, a tak som si radšej povahu toho "neslušného" dala vysvetliť.
"Môžem to povedať?" zasvietili malému ohníčky v očiach a to som sa už začala trocha báť.
"Môžeš," dostalo dieťa zelenú. Malý sa ku mne naklonil a zašepkal:
"Povedala mu ZAVRI ZOBÁK!!!"
Uf, odľahlo mi. Zároveň som rýchlo riešila dilemu, či nahlas mávnuť nad tým rukou, alebo nechať dieťa v predstave, že pani učiteľka je vulgárna fuchtľa. A tak som mu len opatrne naznačila, že to síce nie je také strašne neslušné, ale že pani učiteľka musela byť asi poriadne naštvaná, keď z nej niečo také vypadlo...
Kiež by "zavri zobák" patrilo ešte dlho k top neslušným výrazom môjho dieťaťa!



 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára