utorok 7. februára 2012

Sniežik sa nám chumelí...

Dnešný príspevok bude meteorologický.
Kým na východe krajiny zúri snehová kalamita, my sme tu mali luxus suchej, hoci posledný týždeň poriadne mrazivej zimy. Včera sa to zmenilo.
Večer začalo snežiť. No, snežiť. To je trochu veľkorysé. Poletovalo voľačo, lenže k tomu fúkal taký neskutočný vietor, že do rána z toho poprašku vyčaroval miestami holiny a miestami poriadne záveje. Môžete hádať, ktorá z dvoch spomenutých variant platila pre náš dvor a chodník pred domom...
Niektorí čitatelia sa teraz asi smejú do hrsti, pretože pár centimetrov snehu u nás vydá na päťminútovú reportáž v hlavných správach, pričom trojmetrové záveje v iných častiach vlasti sú odbavené jednou vetou. Je to tak. Kolabuje doprava, ľudia si lámu údy a je to také vzrúšo pre nás teplomilných. 
Drahý odviedol Malého do škôlky, no o desať minút mi volá, že dieťa napriek varovaniu skočilo cestou rovnými nohami do toho najväčšieho záveja, nabralo sa mu snehu do topánok a nohy má mokré. Ponožky na prezutie v skrinke nenašli. Keďže môj dvojmetrový muž aj tak už musel poriadne naťahovať krok, aby nemeškal do práce, neostávalo mi iné, len nasúkať Slečnu do kombinézy, zavesiť si ju do šatky a vybrať sa do toho nečasu ratovať synovi zdravie. Stále nepríjemne fúkalo a nech som Slečnu chránila vlastným telom akokoľvek statočne, predsa len jej občas fúklo do tváričky. Gúľala očami a lapala po dychu.
Záveje na chodníku som mala v pláne ignorovať, ale okolo nášho domu prechádza denne pomerne dosť ľudí a snehu pribúdalo. Cez obed, po tom, ako sme vyzdvihli Malého zo škôlky, mi neostávalo teda iné, len si poriadne zamakať. Nebolo to také ľahké, lebo sneh bol síce sypký, ale už poriadne udupaný a zo mňa tiekol pot prúdom, kým som skončila. Slečna bola odparkovaná vnútri a Malý sa realizoval na dvore. Vyňúral v garáži metlu a aspoň očistil auto. Mal z toho nesmiernu zábavu.
Kým som odhadzovala biele kopy z chodníka, občas mi silný závan vmietol časť bieleho poprašku do očí. Spomenula som si pritom na jeden poučný výrok, ktorý vraví, že odhadzovať sneh za metelice a upratovať popri malých deťoch je to isté. Denne si overujem márnosť upratovania domácnosti pri našich deťoch. V sobotu som sa snažila dať do poriadku byt, nech nedeľný hosť neomdlie hneď vo dverách. No, scéna, za ktorú by sa nemusel hanbiť ani Laurel a Hardy: ja upratujem a Slečna tri kroky za mnou znova rozhadzuje... No a dnes som sa presvedčila o márnosti odhŕňania snehu za vetra. Kým prišiel Drahý z práce, chodník bol zafúkaný zas.
A tu je fotodokumentácia:
Naša ulica.
Naše auto vo dvore.
Areál škôlky a kúsok parku.

3 komentáre:

  1. Meteorologické zhrnutie ma pobavilo, presnejšie tvoj prednes. Samotné kalamity a iné ity súvisiace so zimou ma už pobaviť nevedia, som príliš unavená - zimou. U nás mrázik vyčaroval -35 v noci a viac ako týždeň teplota cez deň nestúpla nad -15. Snehu je ako keby bol zadarmo, a keď si predstavím ako kvalitne posledné týždne primrzol budeme sa na ňom šmýkať asi ešte v apríli... :( Normálne mám chuť zbaliť seba a dieťa a odletieť niekam na juh.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nikuliq, aj by som vás pozvala, ale za teplom musíte ísť ešte južnejšie. Aj u nás je momentálne poriadna kosa, hoci na vás stále nemáme...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Si milá, ďakujem :) Trošku skôr som stihla dostať srdečné pozvanie podobného druhu... škoda len, že ešte o pár desiatok kilometrov severnejšie :D

      Odstrániť